måndag, september 03, 2007

Invigning av Musikens Slott

I lördags var jag på invigningen av Musikens Slott (som jag försökte få det att kallas 2002 efter att majoriteten i juryn valt ett Slott snarare än ett Hus). Alla var där - utom centerns Lars O Ericsson. Liksom jag röstade han nej till Musikens Slott och under invigningskvällen fick jag höra att det var hedersamt av honom att inte komma, och fick även bitska kommentarer om att det nu passade sig för mig att komma. Undrar om samma kommentarer gavs till Gunnar Hedberg (m) som invigningstalade tillsammans med representanter för (fp) och (s), men i stället för representant för (v) - som nu skyfflades undan från rampljuset trots att partiet till skillnad mot (m) röstade för Musikens Slott. Hur som helst är perspektivet märkligt, en parallell till de moderata fullmäktigeledamöter som tidigare uttryckt sin glädje över att Uppsala kommun inte erhållet statsbidrag för att arbeta med klimatfrågor... dvs att jag tycker att kommunen borde valt ett mindre pråligt konserthus är en sak, men nu när bygget är klart är det sjävklart så att jag och (mp) vill vara behjälpliga i att verksamheten ska bli lyckad - dels naturligtivs som privata konsertbesökare (eller arrangörer? - vi ordnar ju ett förträffligt program på kulturnatten), men också från partiets sida genom att förhoppningsvis kunna arrangera kongressen i Uppsala 2010.
Affärsverksamhet bloggar